Leen Pauwels zegt: Iedere dag steken veel kinderen de IJburglaan over. Dat moet op een veilige manier kunnen.
Margreet Krul zegt: Het is sowieso een heel gevaarlijk kruispunt. Het zou anders moeten worden ingedeeld.
Yvon Kat zegt: Ik ben geen voorstander van verkeersdrempels, maar op de IJburglaan zou dat een mooi middel zijn om de snelheid omlaag te brengen. Iedere ochtend en avond worden de meest vreemde capriolen gemaakt om toch vooral dat stoplicht te halen.
Bij de laatste halte van de tram is een zebrapad voor reizigers die uitstappen an andere wandelaars. Vanuit de auto is slecht te zien of er iemand staat door een hekwerk. Ik zou graag meer zicht hebben zodat ik op tijd kan remmen voor kinderen etc.
Kathelijne van der Molen zegt: Dit zebrapad is bijna van het wegdek afgesleten. Automobilisten stoppen bijna nooit en rijden vol gas over het zebrapad heen. Levensgevaarlijke situatie met het uitstappen uit de tram. Het hek maakt dat er wellicht minder overzicht is voor automobilisten, maar dient wel om voetgangers te beschermen. Er is daar al een een auto tegen het hek aan gereden. Plaats een knipperlicht met bord ruim voor de oversteekplaats zodat automobilisten attent gemaakt worden op dit zebrapad. Verder vermoed ik dat veel automobilisten niet weten dat ze moeten stoppen voor een zebra als er iemand staat die over wil steken. 's Avonds is de plek helemaal gevaarlijk!
Piet van der Werf zegt: Helemaal mee eens, het viel me namelijk onlangs ook op dat de "lamellen" van het hek het zicht op overstekers (met name kleine overstekertjes!) belemmeren.
Ga met elkaar het gesprek aan over de realisatie van deze wens
arthur van dijk zegt
op 21 augustus 2014:
Het stoppen voor zebra paden is helaas al lang geen gebruik meer. Dus reken er nooit op dat er gestopt wordt. Die verkeersdeelnemers die onbekend zijn met de genoemde verkeerssituatie zien het zebra pad pas in een laat stadium door de hekken en de plaats waar het zebra pad is gesitueerd ( Bocht).Oplossing?, Waarschuwings -knipperbol, misschien toch de hoogte van de hekken aanpassen en eventueel het zebra pad iets verplaatsen.
Maak duidelijk dat dat gedrag niet wordt getolereerd, smoor het in de kiem, laat weinigen het niet voor velen verpesten, het is een overzichtelijke en kleine groep.
Henny Boumans zegt: Wij hebben door een goede wooncommissie de overlast tot het minimum kunnen terug brengen ,doordat elke bewoner iemand aansprak,als het gedrag niet goed was en veel steun moet je krijgen van je woningcorperatie.
De praktijk is, dat geen fietser omrijdt om een doorsteek te nemen naar de overkant. Gevaarlijke situaties ontstaan als de fietser (spookrijder) geen fietsstoplicht heeft op de kruispunten.
Marianne Boer zegt: Ja, omdat degene die in feite verkeerd fiets, zich onvoldoende beseft dat ze opzij dienen te gaan voor het verkeer dat de juiste richting op rijdt. Je ziet kinderen met ouders die het hele fietspad nemen en om geen ongeluk te krijgen fiets je op het voetpad. Daarnaast kost het weinig om een veilig fietspad te maken. Het enige wat j e nodig heb is een pot witte verf. Klaar ben je.
Deze straat wordt nu te vaak gebruikt als sluiproute. Het is ook lastig om met de fiets over te steken naar het fietspad omdat auto's hardrijdend de bocht om komen vanaf de Bert Haanstrakade.
Angelique zegt: er wordt erg hard gereden op dat stuk terwijl er op de tussenliggende oversteekplekken dikwijls kinderen oversteken met rollerskates en fietsjes.
Dit is belangrijk omdat : men heeft afritten gemaakt voor rolstoelen kinderwagens en minder validen maar deze zijn op de verkeerde plaats gemaakt men moet omrijden plus staan daar vaak autos in de weg en als je boodschappen hebt loop je ook makkelijker naar de overkant.
Michel Vogler zegt: Ik verbaas me inderdaad ook dat deze afritten zo raar gemaakt zijn, in een wijk waarvan iedereen vooraf wist dat er veel mensen met rolstoelen zouden komen te wonen. Hopelijk kan iemand dat uitleggen.
Hier komen auto's van 4 richtingen op 6 banen, die ook nog eens vaak 180 graden keren en een tram die voorrang heeft. En dat op de hoek van een middelbare school en 2 lagere scholen in de nabijheid. Vragen om problemen.
bij de scholen aan het theo van goghpark is het rond breng en ophaaltijden een chaos. gedurende de rest van de dagen steken er ook veel kinderen over. Maak het theo van gogh park éénrichtingverkeer en je bent af van keren in de straat en opstoppingen door dubbelparkeren, bovendien is het veiliger voor overstekend wild.
Ga met elkaar het gesprek aan over de realisatie van deze wens
John Mulder zegt
op 27 juni 2014:
Ik ben niet per se tegen, maar het zou wel mooi zijn als iedereen die hier 's ochtends kinderen naar school brengt en afhaalt, ook eens het eigen gedrag kritisch onder de loep zou willen nemen. Ik noem: - dubbel parkeren waardoor onoverzichtelijke situaties ontstaan - fietsen/scooteren over de stoep of midden op de weg - fietsen tegen het verkeer in
Een veilig verkeersbeeld begint wel echt bij jezelf.
In mijn straat ligt de permanente bestrating er nog niet omdat er nog steeds gebouwd wordt op dit laatste deel van het eiland. Er wordt heel hard gereden op de Peter Martensstraat. De verkeersdrempels zijn niet hoog genoeg. Bij de straten met de definitieve bestrating zijn de verkeersdrempels veel hoger. Ik zou graag zien dat er extra verkeersdremples tussen geplaatst worden om zo automobilisten te dwingen langzamer te rijden. Ze rijden hier echt vaak veel harder dan 50km p/uur door onze straat. Onze kleine kinderen en onze huisdieren spelen en lopen hier ook, echt heel gevaarlijk. Ook geeft het geluidsoverlast.
Nu moeten bewoners van het eerste stuk Jan Vrijmanstraat en Nico Jessekade via de Max de Haasstraat, IJburg laan om de eind halte tram 26 terug naar de stad. Hierdoor ontstaat er bij de school en de Eva Besnoystraat extra gevaarlijke situaties. In het begin was de ontsluiting via het sluisje Martenbiesstraat en voorheen Ruisrietstraat nu Lumierestraat de stoplichten over IJburglaan op naar het centrum. Dit was een eenrichting route dus als er gehandhaaft wordt zou dit voor heel veel inburgers een oplossing zijn. Pluspunt is dat de omgeving van Emmie Andriessenstraat, Eva Besnoystraat en Ijburgcollege heel erg ontlast zouden worden. Waarmee de verkeersveiligheid gebaat is.
Er zijn meerdere garages op ijburg waar je door middel van een stevige helling proef de garage uit moet rijden en via de stoep op de weg moet komen. dit zorgt voor gevaaarlijke momenten omdat het niet duidelijk aangegeven staat of er een auto uit de garage deur komt. Ik ben als de dood dat er straks een kind onder een van de autos terecht komt. ik zie graag dat hier aandacht voor komt en een passende oplossing.
Nu moeten bewoners van het eerste stuk Jan Vrijmanstraat en Nico Jessekade via de Max de Haasstraat, IJburg laan om de eind halte tram 26 terug naar de stad. Hierdoor ontstaat er bij de school en de Eva Besnoystraat extra gevaarlijke situaties. In het begin was de ontsluiting via het sluisje Martenbiesstraat en voorheen Ruisrietstraat nu Lumierestraat de stoplichten over IJburglaan op naar het centrum. Dit was een eenrichting route dus als er gehandhaaft wordt zou dit voor heel veel inburgers een oplossing zijn. Pluspunt is dat de omgeving van Emmie Andriessenstraat, Eva Besnoystraat en Ijburgcollege heel erg ontlast zouden worden. Waarmee de verkeersveiligheid gebaat is.
Ga met elkaar het gesprek aan over de realisatie van deze wens
Anita van der Kleij zegt
op 3 maart 2015:
Het zou misschien ook mogelijk zijn een extra stoplicht te maken bij de Max de Haasstraat, met oversteek naar de Julius Pergerstraat voor auto's voetgangers en fietsen, hierdoor ontstaat er een rechtstreekse weg richting centrum. Zodat de hele driehoek van scholen rondom het park minder belast wordt. Nu moet al het verkeer rondom de eindhalte tram 26 of door de Emmy Andriessen straat. Er komen steeds meer huizen en dus ook auto's in het zuidwestelijk deel van IJburg, er ontstaan steeds meer ongevallen rondom eindhalte tram 26. Tram 26 wordt toch doorgetrokken naar het volgende eiland, dus zou wat nu de eindhalte iets doorgeschoven kunnen worden naar de nu huidige start plaats.